Penulisanku hanya untuk mengingatkan diriku yang sering alpa, Dengan menulis, aku rasa lebih selesa

Friday, November 30, 2012

Goodbye...

*deep sigh*...time passes slowly..seconds..minutes..hours..

tanpa sedar aku kerap melirik jam. begitu cepat masa berlalu kan..bila aku duduk menghadap laptop nie, banyak perkara yang mula terlintas di fikiran aku. tinggal beberapa jam saja lagi we'll officially saying goodbye to november..aah~~ my precious december is approaching..Thank you Allah for the beautiful journey..senyuman dan airmata kerap menemani perjalananku..tpi syukur aku masih mampu berdiri pada landasan yang betul..2012 banyak mengajar aku hal2 reality kehidupan..expecially masa pertamakali menjejakkan kaki ke tanah suci..betapa besarnya kasih sayang Allah terhadapku kerana memberi aku peluang untuk memperbaiki diri yang selama ini buta.

2012..recap

Aah~~ lamunanku terhenti. aku mencapai smartphone milikku.

"1 new message" terpampang di skrin. lantas aku menyentuh skrin "open". tanpa sedar aku mengukir senyuman sebaik melihat nama pengirim.

~Gaeil : yo..lama menyepi. whr the hell you've been? abis study jer tus lesap. pa cite nie babe?

laju jariku menaip membalas message tersebut.

~masih ada lagi kat bumi nie, blm pindah ke mana-mana planet lagi..hehe. btw, whr u get my new phone number? O.o

message sent.

~Gaeil : weayo?? u really want to cut ties with all your friend ker? u dunno how hard i'm trying to find your number. =.='

~aku : hahaha..sorry. so wassup??

~Gaeil : ermm takde la apa yang terhangat sangat. saja jer nak tanya khabar ko, lama sangat tak dengar citer..rindu plak..kihkihkih..expecially bout ur Mr.Cool.^^

haha Gossip girl dah mai daaa...hilang Annisa..here she come Gaeil..

~aku : owh..miss u too :p tetiba plak teringat our old days masa study dlu. ^^ well..kitorang masi lagi contact each other tpi dah jarang sangat..:)

~Gaeil : laaa yer ker? so when u free? i'll be in town for 3 days. jom gi date..hehe

~aku : ermm...ok, i'll let u know later on. ^^

~Gaeil : ok..cant wait to see u again.

~aku : haha..me too.

dats how our conversation come to end. aku melemparkan pandangan ke luar jendela. Langit kelihatan seperti hamparan kanvas. bintang berkelipan seperti jutaan berlian begitu jelas kelihatan apatah lagi disinari cahaya bulan purnama. Subhanallah, hatiku berdetik memuji kebesaran Allah. Terima Kasih Ya Tuhan kerana memberi aku peluang untuk melihat kasih dan sayang-MU. Sejauh mana pun aku bakal melangkah dan melakar lukisan pada kanvas kehidupanku di kemudian hari.. kenangan di masa laluku dan persahabatan adalah antara harta yang paling berharga dalam hidupku.

No comments:

Post a Comment