Penulisanku hanya untuk mengingatkan diriku yang sering alpa, Dengan menulis, aku rasa lebih selesa

Tuesday, September 12, 2017

Sekadar cerita


Sesekali aku berhenti menaip, mata berpinar akibat terlalu melihat nombor yang perlu di key in dalam data. Tidak selesa dengan keadaan badan yang kurang sihat. Kepala terasa agak berat dek selesema. Jika bukan kerana tuntutan tugas..awal2 lg sudah pasti aku memohon cuti. *sigh* 

Ofis agak sunyi pula hari ini. Semua pegawai kat unit sebelah sibuk buat persiapan terakhir untuk majlis pertandingan esok. Aku? hihi tugas aku ringan jer. Urus hadiah so turun jap make sure everything on stage tu ok..aku naik la balik. Lagipun takde benda apa pun yang aku boleh tolong lebih2 kat dewan tu. 

**bip..bip** (msg masuk dalam apps whatsapp) **sebenarnya bunyi ringtone msg aku bukan la bunyi bip tu..hahaha main bubuh jer**

"deq, get all documents ready and ask Leman put the box in company's car. Esok adeq ganti abg. semua info abg text once we touch down." ~along

aku tepuk dahi. ayyoyo along!!! aku dah la kurang sihat sekarang ni. Batuk + selesema...kna suru pegi outstation pula on short notice. Along kata ada kerja lain yang lebih penting yang dia perlukan selesaikan dengan segera. So mau tak mau aku kena pegi jg. 

Ni kali kedua aku kerja luar daerah sejak masuk ofis ni kira-kira hampir 6 bulan yang lalu. aku masih belum biasa bagi talk ngan orang ramai. Confidence level tu still need some improvement. hihi..tpi bak kata Along ngan Ummi...tak cuba bila lagi nak improve. haaaaa tu diaaaa..

"orait. noted." aku reply seringkasnya. *msg sent*

Sejak semalam aku rasa tak sedap hati. Kelopak mata kiri dan kanan asyik berdenyut. Okay mungkin korang akan cakap "percaya benda tu tahyul @ syirik". Aku takdelah percaya 100% tpi kebiasaannya klu kelopak mata aku berdenyut tak kira atas atau bawah ada sesuatu yang akan berlaku. tak kira la benda tu baik atau buruk. Contoh ~ last 2 weeks..masa kluar dari ofis dalam lif (ofis kitorang d tgkt 9) kelopak mata bawah sebelah kiri berdenyut. Aku dah start rasa tak sedap hati. tup2 sampai kat parking...tayar kereta aku ppancit weiiiii...nasib baik geng2 jejaka sado blm kluar kawasan ofis lg so sempat la minta tolong tukar tayar. citer tu tak abis takat tu... check spare tyre..takde angin pulak daaaa....nangis tak berlagu den. Along ngan Oz beria2 ketawakan aku. masa kat Ofis tadi kemain konpiden aku citer tukar part itu ini.. mcammana bab tayar aku boleh terlepas pandang. Nasib baik kereta kitorang bertiga sama jer jenama..hihi so Along ngan rela hati pinjamkan aku spare tyre dia. Along ngan Oz ni la adik beradik aku kat ofis. Jdi takdela dorang sampai hati biarkan aku tak dapat pulang umah. hari dah la gelap. azan maghrib pun dah lepas..serammmm tinggal lama2 kat area ofis. 

Harap2 takde apa2 la yang berlaku. lepas asar tadi aku call umah kat kg. Alhamdulillah semua orang sihat. selawat jer bebanyak. fikir yang positif semoga takde apa yang berlaku. Aamiin..




No comments:

Post a Comment