Penulisanku hanya untuk mengingatkan diriku yang sering alpa, Dengan menulis, aku rasa lebih selesa

Tuesday, September 5, 2017

reality vs ilusi


Bukan semua yang kita impikan tu mampu digapai..dan bukan semua impian yang mampu digapai seindah yang kita angankan....rasa happy bila dapat buat kerja yang sesuai dgn jiwa kita tp permainan kuasa memusnahkan segala rasa...terikat..tergantung tak bertali..gitewww,😀 hahahaha (ketawa dalam kesengsaraan)

hampir 6 bulan aku duduk keja kat tempat ni...aku selalu ingatkan diri untuk jadi diri sendiri.( i mean jangan suka mengampu orang untuk dapatkan apa yg kita nak..@ sanggup jdi pak turut mcm kerbau ditarik hidung walaupun sedar hal tu tak betul..big boss kata kita keja buat macam resmi padi..makin tunduk makin berisi..bukan tunduk membabi buta.. klu kita tidak mampu menongkah arus..turutkan saja alir arusnya tp hati2 jangan sampai hanyut..makanya belajar berenang!! haha) hebatkan pesanan big boss..kekekeke...pikul amanah yang dibagi dengan ikhlas..tpi langit tak selalunya cerah. hasad dengki itu sering menghampiri..kita buat keja elok2..orang lain gi kondemm apa kesss?? allahu akhbar..pakai songkok kat kepala tp hati tak secerah kulit wajah..ada saja yang dikomplen..ada saja yang x betul pada pandangan mata..

kekadang aku sedih tengok umat islam sekarang ni..apatah lg orang2 yang berada di atas dan bertanggungjawab menjulang tinggi kedudukan agama islam di mata masyarakat. nampak dari luar..subhanallah, kita tengok pun sejukkkk jer hati...tpi bila dah kerja sebumbung..mak oiii...terkezut den...fitnah berleluasa..apatah lg penyalahgunaan kuasa..masyaallah, i'm speechless..tak sangkanya hal sedemikian rupa terselindung di sebalik songkok hitam atas kepala...tsk...tsk...tsk

aku heran..dorang bukannya tidak tahu hukum tapi masih juga mengagungkan kuasa sehingga sanggup mengenepikan perdamaian hanya semata-mata untuk menunjukkan "AKU LEBIH BERKUASA"..padahal dihadapan khalayak kerap mengucapkan Allah itu Maha Berkuasa lagi Maha Adil...tp sebagai khalifah yang Allah kurniakan akal dan fikiran di mana keadilan yang anda sering ungkapkan??? pabila Hati melebihi Akal..maka bersorak la syaitan melihat perbalahan dua orang yang bersaudara..


No comments:

Post a Comment