Penulisanku hanya untuk mengingatkan diriku yang sering alpa, Dengan menulis, aku rasa lebih selesa

Friday, May 30, 2014

Rindu yang tertangguh


Janganlah bersedih wahai jiwa..sekiranya engkau beriman kepada Allah SWT, percaya kepada ketentuan qada' dan qadarnya. pasti ada hikmah yang tersembunyi...

Mengikut perancangan awal..beberapa jam dari sekarang kami akan berlepas ke Jeddah..menunaikan ibadah umrah untuk ke kedua..persiapan telah pun dibuat..namun panggilan daripada pihak Tabung Haji 2 hari lalu merobek harapan yang menggunung tinggi dan menangguh rindu yang telah lama dipendam..
Visa untuk ibadah umrah dibekukan sehingga musim haji berakhir..insyaallah, pada bulan Disember nanti kami berpeluang untuk meneruskan niat yang tertangguh itu. 
2 hari telah berlalu, namun kesedihan masih menyelubungi dilubuk hati...Ya Allah, aku tahu ini ujian dari-MU..beri aku kekuatan untuk terus redha dengan setiap ketentuan-MU...

Subhanallah!...
Menurut mereka, wabak Mers-coV yang sedang melanda penduduk arab saudi semakin merebak..dan untuk keselamatan jemaah dari negara luar..visa dibekukan buat seketika..
Ya Allah, panjangkahlah usia kami sehingga waktunya kami kembali ke sana...menjadi tetamu-MU yang istimewa di antara berjuta manusia di muka bumi ini.
Ya Allah, izinkan aku terus mendampingi-MU...merasai kasih-sayangMU..bimbinganMU sehingga detik waktu ajal ku dijemput menemuiMU..

Ramadhan kian mendekati..Ya Allah, panjangkanlah usia kami sehingga kami bertemu dengan bulan mulia itu. kami hamba yang sarat dengan dosa mengimpikan sinar bahagia...

Ya Allah, jangan lalaikan aku dari mengingatiMU, jangan jauhkan aku dariMU..jangan Engkau tinggalkan aku sendirian menghadapi hidup ini..Ya Allah..

No comments:

Post a Comment